lördag 8 september 2012

Förälskad i en overall

När jag fick se Annas fina overall som hon sytt blev jag alldeles förälskad. Och ännu bättre blev det när jag fick känna på den, mjukare och skönare fleece är nog svårt att finna! Det fick helt enkelt bli (ytterligare) ett besök hos Ohlssons Tyger denna vecka och där det fanns flera fina färger i samma härliga kvalité. Jag föll för denna höstiga gröna färg med fräscha vita prickar.

Mönstret kommer från senaste Ottobre, nr. 04/2012. Det var en riktigt rolig sömnad, även fall dragkedjan fick mig att svettas lite grann. Inte lätt det där med dolt blixtlås, men jag får väl ändå vara nöjd med resultatet. Nu vill jag bara ha bebisen också som ska få mysa i denna gosiga, härliga overall!

6 kommentarer:

  1. Åh Elin, den är underbar... Såå fin!

    SvaraRadera
  2. Ååååh den blev verkligen superfin! Väldigt Elin-aktig färg också! Dragkedjan såg fin ut den med. Roligt att jag kunde inspirera :) Vilken storlek sydde du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd! Sydde i strl. 62 som du gjorde, så det finns lite att växa i :-) Om du kollar noga på dragkedjan så blev det lite snett även för mig i halslinningen, tror nog det är mönstret det är fel på och inte vår sömnad ;-) Men det är ju som sagt inget som stör.

      Tack för inspirationen!

      Radera
  3. Elin, jag tänkte sy en sån här till lillasyster. Hur är den i storlek? Funderar på om jag ska sy 56 eller 62...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den var bra i storleken, inte för stor eller för liten. Jag sydde 62 cl och hon har kunnat ha den både på senhösten och på våren. Hon föddes ju bara ett par veckor senare, men var lite mindre än Alva :-)

      Kram!

      Radera